We're in f***ing Australia, mate! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Steffie Roodbeen - WaarBenJij.nu We're in f***ing Australia, mate! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Steffie Roodbeen - WaarBenJij.nu

We're in f***ing Australia, mate!

Door: Jaimi & Steffie

Blijf op de hoogte en volg Steffie

28 Maart 2014 | Australië, Cairns

PROSERPINE
Eenmaal geland in Australie kwam de warmte ons al lekker tegemoet. Iets waar we naar hebben uitgekeken na een enorme trip. Maandag (17-3) vertrokken en na 4 vluchten maar liefst... woensdag (19-3) laat in de middag in Proserpine, Queensland, in de jungle, weer met beide voeten op de grond.

AIRLIE BEACH
Vanuit Proserpine zijn we met de shuttle naar Airlie beach gereden waar we donderdag (20-3) met mijn zusje Connie en haar 'travelmate' Inge hebben 'gemeet'. Airlie beach was vooral leuk om zijn barretjes en restaurantjes, een echte backpackersplek. De eerste paar dagen moesten we bijkomen van de reis en natuurlijk flink vieren dat we in Australie zijn! En met wie kunnen we beter een feestje bouwen dan met Connie en Inge... ;-) Op zaterdag (22-3) stond een tour naar de Whitsundays Islands gepland. Dit zijn 74 tropische eilandjes bekend om de hagelwitte zandstranden en zandbanken.

Al vroeg werden we die zaterdag opgehaald en bij de boot afgezet. Met de boot zijn we een stuk uit de kust gevaren op zoek naar een paar eilandjes. Al snel werden we van de boot gegooid om te gaan snorkelen. Altijd leuk om mooie visjes en koraal te 'spotten'. Vooral Jaimi voelde zich als een vis in het water. Terwijl iedereen alweer na een tijdje terug op de boot zat... was Jaimi de onderwaterwereld nog volop aan het verkennen.

Uiteindelijk moest ook Jaimi aan boord komen en zijn we naar Whitsunday Island gevaren, waar we naar Whitehaven beach zijn gewandeld. Hier hadden we een adembenemend uitzicht over een baai, waarin meerdere witte zandbanken en zandstranden elkaar onder het helder turquoise water ontmoeten. Bij dit 'viewpoint' hebben we kunnen genieten van een geweldig tropisch plaatje. Verderop hebben we op het strand onze eigen meegebrachte lunch genuttigd en kregen we nog wat 'left-overs' van de crew op de boot; "lucky backpackers". :-) uiteindelijk hebben we het eilandje zelf nog met z'n vieren verkend.

MISSION BEACH
Vanuit Airlie Beach zijn we zondag (23-3) naar Mission Beach vertrokken. Hier hebben we een hostel genomen met een uitzicht op de jungle. We zitten hier momenteel op het einde van het regenseizoen. Dit betekent dat het warm is en dat we dagelijks met flinke 'showers' te maken hebben. Dit hebben we hier twee dagen volop mogen ervaren. In Mission Beach was niet veel te beleven. En omdat we niet stil willen blijven zitten, hebben we onze wandelschoenen en regenjas aangetrokken en zijn we door de stromende regen, toch maar gaan wandelen. Om uiteindelijk lekker met onze doorweekte kleren in het zwembad te springen. De dagen zijn we hier verder nog goed doorgekomen met tafelvoetbal, ping-pong, schaken en luisteren twee 'mates' die zelf muziek maakten.

CAIRNS
Dinsdag (25-3) zijn we doorgereisd naar Cairns. Hier is de laatste week van Connie en Inge aangebroken. We willen er daarom een top week van maken. Woensdag (26-3) zijn we naar het Daintree Rainforest gegaan, om te wandelen door de 'backyard of the aboriginals' en hebben we een boottocht over de Daintree River gemaakt, waar we de 5 meter lange 'scarface' hebben gespot; een krokodil. We hebben een leuke dag gehad, maar de hele bedoeling was nogal toeristisch en het weer was ook niet al te best.

Donderdag (27-3) SKYDIVEN!!! We werden 's ochtends opgepikt door een shuttle die ons naar Innisfail bracht. De gids vroeg ons of we uit Japan kwamen. In eerste instantie was dit een vreemde vraag. Maar toen we het busje inliepen, viel het kwartje. Het zat namelijk vol met Japanners van middelbare leeftijd. Toen de gids zijn hele verhaal had gedaan en vroeg of degenen die het begrepen hadden, de hand wilden opsteken... staken alleen de 'crazy Dutchies' de hand op. Heel grappig om te zien, dat deze Japanners alle formulieren maar half hadden ingevuld... en de gids totaal niet hadden begrepen. Wij begonnen ons op dat moment af te vragen of zij eigelijk in de veronderstelling waren of ze op een bedrijfsuitje waren en helemaal niet op de hoogte waren van het feit dat ze die dag uit een vliegtuig werden gegooid... Maargoed daar zouden ze vanzelf dan wel achter komen...

INNISFAIL
Eenmaal aangekomen in Innisfail hebben we lang moeten wachten voordat we de sprong van ons leven gingen wagen. Maar uiteindelijk was het dan zo ver. Wij mochten meekomen, voor een aantal instructies. We werden in een piepklein vliegtuigje gepropt, waarin we bevestigd werden aan onze instructeurs. Het duurde zo'n 25 minuten voordat we op 14.000 ft., hoog boven de wolkjes waren. In de tussentijd hadden we uitzicht over het stadje, het platteland en de zee. Maar toen ging de deur open... een enorm lawaai en wind kwam ons tegemoet. Jaimi mocht als eerste zijn benen over de rand van het vliegtuigje laten bengelen, hoofd achterover, armen gekruist... en weg was hij! Oef... Nu Steffie nog... benen buiten boord, hoofd achterover, armen gekruist... en weg!

Jaimi: "In het vliegtuigje was ik kalm en genoot ik van het uitzicht. Toen de deur open ging, dacht ik Yes, here we go! Uitschreeuwend van vreugde maakte ik de vrije val. De adrenalinekick was groot en ik voelde me vrij en gelukkig". Toen de parachute uitklapte keek ik in de verte en voelde ik me groot terwijl de wereld onder me nog zo klein was. Wat een heerlijk gevoel!"

Steffie: "Toen ik nog in het vliegtuigje door het raampje naar buiten zat te kijken, voelde ik me rustig en genoot ik van Australie van bovenaf. Maar langzaam begon ik me af te vragen, waar ik mee bezig was. Toen de piloot 'alright, 3 minutes" riep en de instructeurs alle 'straps' aantrokken en de 'goggles' op deden, dacht ik bij mezelf; Oke, this is it! Ik heb voor eventjes mijn gedachte uitgezet. Ik deed precies wat de instructeur zei. Ondertussen zag ik Jaimi in een gat verdwijnen en voordat ik het wist, zat ik zelf op de rand van het vliegtuigje en viel ik naar beneden. Daar hing ik in de wolken. Ik kon het alleen maar uitschreeuwen en ik voelde me te gek! Het is zo ontzettend onwerkelijk. Ik vlieg!!! Alles ging zo snel. Nooit gedacht dat ik uit vrije wil uit een vliegtuig zou springen! Na 30 seconden ging de parachute open en begon ik pas echt te beseffen dat we op enorme hoogte waren en wat ik had gedaan..."

Beneden stonden Connie en Inge op ons te wachten en naar ons te schreeuwen. Zij waren de volgende die aan de beurt waren... We hebben dus alle 4 de sprong gewaagd en overwonnen! F***ing Awesome!!!

De rest van de dag moesten we bijkomen en 's avonds hebben we een paar pintjes genuttigd. Vandaag (28-3) hebben we een tour geboekt naar het Great Barrier Reef voor aankomende zondag.

We zitten hier aan de andere kant van de planeet. Tot nu toe al een te gekke tijd gehad, maar er staan nog 2 maanden met avontuur te wachten. We zijn benieuwd wat we verder nog gaan beleven. Dinsdag 1 april vliegen we eerst naar Sydney, om later die week naar New Zealand te gaan! We hebben er zin in!

  • 28 Maart 2014 - 10:25

    Paul En Thea:

    Zo te lezen hebben jullie al veel gedaan en dit is nog maar het begin. Leuk reisverslag.
    Vet gaaf hangen aan een parachute. Tot gauw

  • 28 Maart 2014 - 10:41

    Servais:

    Mooi om te lezen hoe jullie genieten! Het is jullie gegund! Maak er nog een te gekke tijd van! Ik ben jaloers......!!!

  • 28 Maart 2014 - 11:55

    Janneke:

    Ha Steffie!

    Leuk dien verhoal te leaze! zo te zeen amuseerd geer uch doa waal! Geniet der lekker van en ich kiek al oet noa dien volgende verhoal :)

  • 28 Maart 2014 - 16:17

    Frannie:

    Ha zusje :-)

    Echt super vet om al die verhaolen te heure!
    Leuk detse dao auk met Connie zits. Ik had er geer beej willen zien!
    Noeit gedacht det geej oet ein vliegtuig durfden te springen!
    Gekkertjes!
    Doot iederein dao de groetjes en ein kusje en ein heule groete knuffel van mig!
    Zurg naar good veur t kleinste zusje.
    En zurg er maar veur det Jaimi ein te gekke ierste vette lange reis kriegt!

    Kusje
    Laf joe!!!!

  • 28 Maart 2014 - 18:55

    Nikéh Schulpen:

    Wauw!! Ik werd al happy toen ik in mijn inbox zag dat je een verhaaltje had geplaatst op de site! Heerlijk om even vanuit mijn kleine boerendorpje in Nederland jullie verhalen te lezen en mee te dromen. De beschrijving van het skydiven herinnert mij er weer aan hoe geweldig ik het toen ook heb ervaren (thanks voor dat, haha). En Stef echt super knap dat je het ook hebt gedaan. Ik ben blij dat je er zo volop van hebt genoten. Geniet van alles. "You are living THE LIFE!!" Hele goede reis en heel veel plezier! Voor Connie en Inge alvast een goede terugreis! Big hug! xxx

  • 28 Maart 2014 - 19:43

    Pea:

    heej steffie en jaimi wauw wat te gek wat jullie aan het doen zijn. Ben jaloers hoor!!! :-(( Nee hoor valt wel mee :-)) klein beetje hahahah!!! ik ga jullie wel volgen hoor. Misschien ga ik dit ook nog wel een keer doen met paul {behalve dat uit vliegtuig springen] dat sla ik eff over.

    ik ben zo benieuwd naar de foto''s!!

    Kan alleen maar geweldig zijn. Ik ga jullie volgen. prettige voortzetting van jullie geweldige vakantie.
    xx

  • 28 Maart 2014 - 21:49

    Tante Annie:

    Ha Steffie, Jaimy,Connie en Inge
    Vet man, cool vet geej daor same aan de andere kan van de waereld. Wat weer ein heerlijke avonturen. Now nog ein paar foto's dan kinne we mei geniete. Maak d,r verder nog ein leuke vakantie van enne Copnnie tot gauw en kom good thoes.
    Groetjes Bart en Annie

  • 30 Maart 2014 - 17:42

    Tonny Bruijnaers:

    Wauw Fijn dat jullie het zo geweldig hebben.Geniet er vooral van.Tot gauw
    gr. tante Tonny

  • 30 Maart 2014 - 18:21

    Wilhelmien:

    Geweldig en inderdaad leuk reisverslag. Ik was al trots dat ik boven Texel uit een vliegtuig een duo sprong gemaakt heb, maar als je dit ook nog boven het grote Australië mag beleven is fantastisch. Ik ben een beetje jaloers. Geniet er van, maar zo te lezen doen jullie het.

  • 30 Maart 2014 - 21:04

    Esther:

    Skydive?!! Echt supercool! Stoere foto's ook (op FB).
    Geniet ervan meisje, heel veel groetjes aan Jaimi en je zusje!
    Heel dikke kus

  • 01 April 2014 - 14:35

    Ienie:


    wow steffie, hebse eg gespronge. dig durf steeds mier. vind ut knap,is zaeker kei gaaf.
    zou ik det auk nog durfe. dink ut neet. blief waal lekker met de beide beentjes op de grond.

    geis dien zusje nog misse dink ik, alhoewel ik bliej bin det weer noar hoes kump.
    dig kins dig now lekker met jaimi ammesere,. duite nogal lache of lache nog zelfs harder.

    haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steffie

Actief sinds 08 Juni 2009
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 28928

Voorgaande reizen:

17 Maart 2014 - 28 Mei 2014

Oceanië

11 Februari 2012 - 24 Juli 2012

Zuid & Centraal Amerika 2012

23 Juni 2009 - 01 September 2009

Curaçao

Landen bezocht: