Great Barrier Reef en Sydney - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Steffie Roodbeen - WaarBenJij.nu Great Barrier Reef en Sydney - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Steffie Roodbeen - WaarBenJij.nu

Great Barrier Reef en Sydney

Door: Jaimi en Steffie

Blijf op de hoogte en volg Steffie

05 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zondag (30-3) Al vroeg kwamen we in de haven van Cairns aan, op zoek naar de boot die ons naar het Great Barrier Reef bracht. Nadat we hadden ingecheckt, mochten we aan boord. We kregen instructies over het scuba diven en snorkelen. Toen de boot was gestopt en wij om ons heen keken, zagen we niet meer dan water om ons heen. Zelf verwachtte ik een paar mooie eilandjes te zien, maar dat was niet het geval. Al het moois was hier alleen maar onderwater te zien.

Snel hebben we ons duikpak aangetrokken, de snorkel en duikbril opgezet, de flippers aangetrokken en zijn Jaimi, Connie en Steffie gaan snorkelen en Inge is gaan duiken.

Het was eventjes wennen in het water door de stroming en de golven. We konden elkaar niet aankijken zonder daarbij in de lach te schieten. En lachen en zwemmen gaat helaas niet samen. Dus besloten we allemaal maar onze eigen weg te gaan. Al snorkelend verkenden we dit gedeelte van het Great Barrier Reef.

De onderwaterwereld was fascinerend. Om ons heen was tot in de verte metershoog koraal te zien en overal zwommen de meest kleurrijke vissen. Ontzettend mooi om te zien en wat een rust en stilte.

Na het snorkelen hebben Connie en Steffie zich klaargemaakt om te gaan scubadiven. Onze eerste duik was letterlijk arm in arm met de instructeur en 2 andere meisjes. Onderwater werd er eventjes geoefend of we alle instructies hadden begrepen. En al gauw zaten we op de bodem van dit reef. Na 20 minuten was de tijd al om en moesten we terug naar boven. Omdat we het jammer vonden dat het maar zo kort was en niet individueel mochten duiken, hebben we in een reef verderop een tweede duik gedaan.

Dit reef was nog kleurrijker dan het vorige. Het is geweldig om met een klein groepje op 12 meter diepte te zwemmen en de ene na de andere mooie vis te zien. Je zwemt hier letterlijk tussen de vissen en je voelt je al gauw een van hen. Dit was een super dagje!

Maandag (31-3) zijn we met z'n vieren naar een viewpoint gelopen. Het was een aardige tocht, maar het uitzicht de moeite waard. We hadden zicht over de Cairns, het vliegveld en het strand. Op onze weg terug zijn we bij een restaurantje gestopt. Hier hebben we krokodil en kangaroo gegeten; typische Australische gerechten die je uiteraard niet mag missen. We vonden het erg lekker!

Dinsdag (1-4) hebben we 's ochtends afscheid genomen van elkaar. Helaas moesten Connie en Inge beiden naar huis en zijn wij naar Sydney gevlogen.

SYDNEY
Aangekomen in Sydney hebben we onze spullen in het hostel gelegd. Te voet zijn we naar Darling Harbour gelopen. Omdat dit een eindje weg was hebben we in de supermarkt broodjes gehaald en in Hyde Park geluncht om vervolgens onze wandeling te hervatten. In Darling Harbour hebben we tijdens happy hour een corona'tje gedronken. De stad maakte meteen indruk op ons.

Woensdag (2-4) zijn we richting Circular Quay gewandeld. Hier liggen de beroemde Sydney Opera House en Harbour Bridge.We hebben heel wat afgewandeld, af en toe een terrasje gepakt en te gekke foto's gemaakt.
Donderdag (3-4) was alweer onze laatste dag in Sydney. We zijn naar Bondi beach gegaan waar we een uurtje op het strand hebben gelegen en gezwommen. We wilden niet te lang stil liggen, dus hebben we de coastal walk gedaan. Het was een mooie tocht en de dag was veel tekort. 's avonds hadden we afgesproken met Karim. Steffie heeft Karim tijdens haar backpacktrip in Zuid Amerika leren kennen, in Cordoba, Argentinie. Het was ontzettend leuk om hem na 2 jaar op een andere plek in de wereld te zien. Hij heeft ons op een Australische burger en frozen yoghurt getrakteerd. Daarna zijn we met hem naar een vriendin gegaan. Hier hebben we een paar wijntjes gedronken en met z'n vieren zijn we gaan stappen. De club waar we naartoe gingen was apart; Een aantal verdiepingen hoog, zwembadje op het dak, tussen de wolkenkrabbers. Het maakte toch enige indruk. Karim wilde ervoor zorgen dat we een te gekke laatste avond hadden in Sydney. En dat is ook zeker gelukt!!! Dit is echt een geweldige stad!

AUCKLAND, NEW ZEALAND
Vrijdag (4-4) zijn we van Sydney naar Auckland gevlogen. We hadden enige problemen op het vliegveld, waardoor we op wat kosten zijn gejaagd. Bij de check-in zeiden ze dat we een bewijs moesten hebben dat je Nieuw Zeeland verlaat. Helaas was ons ticket terug naar Nederland niet genoeg... We hadden dus geen keuze, aangezien ze ons niet wilde inchecken, tenzij we een terugvlucht hadden naar Australie. En we hadden hiervoor 30 minuten om dat te regelen... Resultaat: stress!!!

Eenmaal geregeld, moesten ze bij de check-in zonodig moeilijk doen over Steffie's backpack, volgens hen was die te groot als handbagage. We moesten zo'n 250 dollar bijbetalen... ongeveer 160 euro... Dit wilde ik niet betalen! We stonden enorm te balen, terwijl ondertussen de incheckbalie ging sluiten. En dit heeft ze ons duidelijk gemaakt. We moesten betalen voor die tas! Uiteindelijk is ze gezakt met de prijs naar 110 dollar, maar nog altijd belachelijk dat we zoveel moesten bijbetalen.

Al met al waren we blij dat we naar New Zealand gingen en wilden we dit niet laten verpesten. Momenteel zitten we in Auckland. Morgen vertrekken we naar Pahia - Bay of Islands. Op zoek naar de overweldigende natuur van New Zealand...

• 06 April 2014 - 15:48

Ieni:

ha poepie, waat ein toestand um new zealand in te komme. maar ein kleine treus, diene auto deut ut weer en die rekening is bijna 100 euro goodkauper oetgevalle.

is waal leuk detse minse trefs die ze in ein ander werelddeil hebs liere kinne. wisse det dae daor waar of is het eg puur toeval, det zoei tog geweldig zien. en unne leuke afsloeter van australie.
    bun benieed weej , boete de start, new zealand og bevelt. kiek dan netuurlik auk weer oet naor dien verslaag. geneet dr same van en wies gauw.

• 07 April 2014 - 00:30

Frannie:

Haa Zusje en sjoon breurke ;-)

Avontuurlijk zien helt auk in det der soms wat minder te lachen velt!
    Maar det moog natuurlijk de pret van ein backpacker neet bederven.
    Ein nuuj land met nuuje oetdagingen. Geniet ervan.
    Connie is weer truuk beej zien andere zusje.
    Heul veel plezeer.

Kusjes veur uch allebei!

• 07 April 2014 - 12:17

Papa:

Super man zeker dat duiken daar ben ik ook eens geweest denk als we wat meer tijd hebben dat we dat weer eens naar toe moeten ben benieuwd op het vervolg

• 08 April 2014 - 10:45

Connie:

aahhh echt wat veur dich die australische en nieuw zeelandse regeltjes!;)
    have fun gletsjers beklimme:) (k)

• 09 April 2014 - 23:41

Fransje:

Waat ein gedeuns dao aan de angere kantj van de waereld. Ut liek waal eine oorrupte zooi dao, mit al die boetes.
    Kom maar gauw trök nao hoes ;)

• 16 April 2014 - 23:45

Nikéh:

Waaahh echt zo vet dat se Karim hubs gemeet :)!! Echt apart!
    T klinkt allemoal super vet! Geniet der same van!! BIG HUG!!

• 02 Mei 2014 - 15:41

Evelien:

Heey Steffie,
    Klinkt echt geweldig allemaal! Echt om jaloers op te worden ;) Ik hoop dat Nieuw-Zeeland net zo leuk wordt als Australië!!
    Groetjes, Evelien
    ps: ik denk dat ik namens heel het team kan zeggen dat we je suuuuper graag weer terug willen hebben :)

• 08 Mei 2014 - 20:00

Fransje:

zegk Steffie, wets ze al of ze volgend sezoen nog bliefs traene ?