Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Steffie Roodbeen - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Steffie Roodbeen - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen

Door: Steffie Roodbeen

Blijf op de hoogte en volg Steffie

13 Februari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Ola!

Allereerst wil ik kwijt hoe lief en leuk ik het vond om zoveel kaartjes, mailtjes, whatsappjes, telefoontjes en smsjes te krijgen! :) Ik vind het leuk als jullie mij op de hoogte houden, dus doe dat vooral! Ik hou jullie ook zeker op de hoogte. Bij deze laat ik jullie weten hoe avontuurlijk onze reis hiernaartoe is verlopen...

Na vrijdag mijn verjaardag te hebben gevierd en de tas definitief te hebben gepakt, ben ik zaterdag samen met Nikéh vanuit het koude Nederland richting Zuid Amerika vertrokken. Ons eerste vliegtuig vertrok al om 10.00 uur vanuit Brussel. Na afscheid te hebben genomen van mijn vader en Ivo, konden Thom, mijn zusjes, mijn moeder en ik op tijd vertrekken. Onderweg naar het vliegveld begon het al behoorlijk spannend te worden. Wij kregen namelijk autopech op de snelweg, 30 km voor het vliegveld wilde de auto niet verder.... Geluk bij een ongeluk bleek Nikéh, met haar ouders en zusje vlak achter ons te rijden. Ik kon dus met hen meerijden. Erg vervelend en pijnlijk was om met 10 graden onder nul en binnen een paar minuten afscheid te moeten nemen van Thom, mijn zusjes en moeder. Om ze vervolgens langs de snelweg achter te moeten laten... :(

Helaas kon het niet anders, en ben ik met Nikéh meegereden. Al met al waren we netjes op tijd bij de incheckbalie, waar we tegen een volgend probleem aanliepen. We werden allebei aan een vragenvuur onderworpen en na alles te hebben nagevraagd was het in orde en kregen wij onze boardingspasses voor NYC en Sao Paulo, die van Buenos Aires moesten we in Sao Paulo zien te krijgen. Het was ondertussen bijna tijd om naar de gate te gaan, maar eerst hebben we uiteraard nog afscheid genomen van de ouders van Nikéh en haar zusje.

Eenmaal door de douane waren we op ons tweeën aangewezen. Na een hele tijd nog in de rij te hebben gestaan om onze spullen te laten checken, moesten we letterlijk rennen om onze vlucht nog te halen. We hadden nog 15 minuten en de gate was al bijna aan het sluiten. Gelukkig zagen ze ons aankomen en mochten we nog mee met de vlucht. Eenmaal in het vliegtuig bleek dat we niet langs elkaar zaten, maar aangezien het vol zat, was daar niet veel aan te doen.

De 8 uur durende vlucht naar New York was letterlijk omgevlogen, aangezien we veel hebben geslapen. In New York moesten wij een paar uurtjes wachten en overstappen. Helaas was onze vlucht in eerste instantie onbekend... :s We werden dus het hele vliegveld over gestuurd voordat wij eindelijk bij de goede terminal aankwamen, waar duidelijk werd welke vlucht wij moesten nemen. Wij vroegen ons af... en onze bagage dan? Ze vertelde ons bij de terminal dat de bagage uiteindelijk in Buenos Aires zou aankomen, dus daar was niets mee aan de hand. Met enige twijfel zijn we het vliegtuig ingestapt. Ook deze 10 uur durende vlucht was omgevlogen, ook hier hebben wij zo goed als alleen maar geslapen.

In Sao Paulo, Brazilië aangekomen moesten we onze laatste vlucht naar Buenos Aires zien te halen. Gezien de tijd was dit niet onmogelijk, maar wij hadden een voorgevoel dat het niet helemaal goed zou komen met de bagage en met het feit dat wij wél al bij de gate waren, maar geen boardingpass hadden. Nog maar eens navragen dan. Hier spreekt men gebrekkig of geen Engels dus ook dat verliep niet helemaal soepel. Bij het boarden bleek ook pas dat onze bagage inderdaad niet bij onze vlucht was. Dit betekende dat wij niet mee mochten op de vlucht naar BA.

Helaas... daar ging onze vlucht, zonder ons... we werden ook hier naar een andere terminal verwezen om daar na te gaan waar onze bagage was en met welke vlucht wij mee konden. Het meisje achter de balie was in eerste instantie alles behalve vriendelijk en behulpzaam, laat staan dat ze Engels sprak of er iemand bijhaalde die Engels sprak. Dit schoot dus niet echt op. Uiteindelijk zijn we toch tot haar doorgedrongen en heeft ze iemand gebeld. Nikéh heeft aan de telefoon e.e.a. kunnen regelen. Na een half uur was het dan geregeld: onze bagage was terecht en wij mochten met een volgende vlucht mee.

Eind goed al goed, zou je denken. Maar toen we in Buenos Aires waren aangekomen, bleek Nikéh's tas er al een aantal uur te staan, terwijl die van mij nergens te bekennen was. Na ook dit weer te hebben nagevraagd, was de tas uiteindelijk terecht. Vanuit het vliegveld hebben wij een taxi genomen en binnen enkele minuten waren we al op onze plaats van bestemming.

Het weer hier is super, de mensen bij ons in huis heel erg vriendelijk en behulpzaam. Zo hebben wij o.a. een meisje ontmoet die morgen met ons naar school gaat, zij heeft net als ons Spaanse les. Spaans leren wordt al onze volgende uitdaging...

• 13 Februari 2012 - 07:22

Frannieeeee:

Ha lief zusje!! Nou nou wat ein reis zeg!! Wal leuk um weer iets te heure!! Gisteren beej Indy en Rick waas t auk nog leuk!! Oh en Whitney Houston is de piep oet!!! 48 jaor en gevonden in zien hotelkamer!! Ik zit nou in de trein richting mien ierste spaanse les!! Succes met dien lessen!! Xxxxxxxxxxxxxxx

• 13 Februari 2012 - 08:05

Pappieke:

Waat ein ellende toch allemaol. Ik heb ut dich nog zoë gezag....waasse maar gaar neet gegaon, det had ich auch neet erreg gevönde!!!!!

• 13 Februari 2012 - 08:06

Lune:

Mijn god wat een verhaal.... Ik kan niet zeggen dat ik het erg vond dat ik er niet bij was. Laten we hopen dat het beter gaat als ik alleen kom anders kom ik nooit bij jullie aan!
    Nu maak ik me helemaal zorgen over mijn reis straks in juli :(

xx

• 13 Februari 2012 - 08:39

Jeannet:

Steffie! Wat een begin van de reis :(, ben blij dat jullie toch goed aangekomen zijn! Hopenlijk hebben jullie de ellende nu achter de rug en kunnen jullie vanaf nu gaan genieten van een geweldige reis! Succes met de spaanse lessen en ik kijk uit naar je volgende verhaal :) xx

• 13 Februari 2012 - 09:24

Arjen:

Had je maar Spaans moeten leren Roodbeen! ;)

• 13 Februari 2012 - 10:02

Yvonne:

zoooooooooooooooooo maar goed dat jij zo positieve bent en rustig!!!
    ik zou helemaal gek worden!

• 13 Februari 2012 - 13:52

Janneke:

Boh begint good zik :( maar ut kint allein maar positiever weare:) veal succes mit diene spaanse lesse!

• 13 Februari 2012 - 16:57

Dien Tante Anke:

Poeh poeh, Geej ziet mier in de luch gewaes as op de grond. Ut begin waas neet zoe geweldig maar auk daor heb weer van gelierd. Det heb ze as ze wereldreiziger wils waere. Geniet maar flink van ut lekkere waer en vuul succes met de Spaanse les.
    Doeii Osan

• 13 Februari 2012 - 17:01

Connie:

haj nikeh en stefferd,

fijn det ondanks alles goot aan ziet gekomme:D

vond t leuk det we gister deeje appe, dus doot maar vaak wats appe okay!

fijne carnaval dao!!;)

dieke pakkerd!xxxx

• 13 Februari 2012 - 17:40

Sarah:

Hey Stef!
    Bohboh, wat een geweldig begin haha!
    maar het kan nu alleen nog maar beter worden, dus geniet ervan samen! :D
    Hier is het nog steeds koud, dus je hebt geluk dat je daar in het warme zuid-amerika zit ;)
    succes met je spaanse lesjes!
    un beso grande!

• 13 Februari 2012 - 17:45

Eveline:

Ha Steffie, nou nou dat is me ook een begin van het reisje zeg! Maar goed jullie zijn aangekomen en kunnen nu beginnen met het genieten. Veel succes en plezier met de Spaanse les. Oh en natuurlijk blijf ik jullie verhalen volgen.... Jij ook een beetje Limac D2 blijven volgen hé....:). Have fun.

Greetz,
    Eveline

• 13 Februari 2012 - 18:24

Robin:

Hey Steffie,
    Heel veel plezier daar en succes met Spaans leren!
    X Robin

• 13 Februari 2012 - 18:45

Thom:

Hoi Dudes,

Spannend zo de eerste daage :) det ist vr mig hiej ouk waal! Maf det se dr neet bus Steffie. Mis dig en tot straks!

kus

ps. hub om 8 oer t eate kloar..!

• 13 Februari 2012 - 20:51

Laura:

Hey Niké en Stef!

Noe allein nog maar genieten ha!
    Noa reage kumpt zonnesjien!

Have fun!
    En bun benuujd Noa de volgende avonturen! Xx Laura

• 14 Februari 2012 - 10:35

Denise Ubbink:

Hey Steffie en Nikéh,

Wist helemaal niet dat jullie op reis gingen! Wat super. Dat heb je altijd gezegd, he Steffie!!! Geniet ervan en ik zal jullie volgen. x

• 14 Februari 2012 - 18:57

Maudje:

redleg!

Buenos dias!! Jij al verder gekomen dan die twee woorden? :) had je van te voren maar al een beetje geoefend he? ;)

Maar einde van de reis goed, al goed :) BP zit op jou plaats..daar kwam jos achter toen ie wilde vragen of je mee op pauze ging :( maar jij hebt t je beter bekeken!!

Muchos fun!! We houden elkaar op de hoogte!! Lang leven de app!! En ben benieuwd naar je volgende verhoal!

Xx

• 16 Februari 2012 - 13:46

Yvonne Van Wissen:

Hé steffie :)
    met enige hindernissen gelukkig toch aangekomen...
    Wel leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Ik zal zeker af en toe kijken waar jullie uithangen.
    Have fun en groetjes (ook van Hans)

• 16 Februari 2012 - 14:31

Riet Jessen:

Ha Janneke,
    het is leuk te horen dat je in Buenos Aires bent en ook dat de studie goed is afgesloten.
    Groetjes,
    Hans en Riet

• 17 Februari 2012 - 21:41

Sandee:

Hey Stefke!
    Damn, wat unneh shit, ey, maar als iemand zich niet uit het veld laat slaan ben jij ut wel. Ben beretrots op je!
    x en een dikke knuffel van the Dude :D

• 21 Februari 2012 - 10:54

Lotte:

Steffieee!
    Wie vet desse noe in Buenos Aires zits!
    bietje jammer det de reis in de soep geloupe is, maar noe zeent ger der en kinse goan genietenn!!!!
    Hele dieke kus vanoet Zuid-Afrika!
    ps vergeat neet een keer Fernet con coca te drinken esse in een boliche bus. Lievelingsdrankje van alle Portenos. Mos t effe lere drinken, maar doanoa waar t auch mien lievelingsdrankje doa :)

• 21 Februari 2012 - 11:34

Ton En Tina.:

Wat een begin van jullie reis.
    We houden jullie via deze site in de gaten, en als het niet goed gaat dan komen we die kant op hoor !!

We hopen dat jullie veel plezier gaan beleven aan dit grote avontuur.

• 22 Februari 2012 - 19:08

Kim :

Hey Steffie,

Wat een verhaal zeg....al een heleboel meegemaakt in de eerste paar uren. Ben erg benieuwd hoe het bevalt in beunos Aires en hoe het gaat met het Spaans leren. Veel plezier!

• 25 Februari 2012 - 10:09

Tim B:

Hoi Steffie,

Ik had al vernomen dat het een moeilijk begin van de reis was geweest. Gelukkig toch goed aangekomen! Hoe was de Spaanse les bevallen? Ben zelf net terug van een weekje snowboarden. Super week gehad. Ben benieuwd naar je volgende reiverslag!

Grt,

Tim B

• 27 Februari 2012 - 14:48

Charlotte:

Hoi Steffie,
    Wat een verhaal, zo maak je nog eens wat mee..
    Veel plezier in ieder geval en succes met je Spaanse les, geniet ervan!
    x Charlotte

• 18 Mei 2012 - 16:47

Ton En Tina:

Hoi Steffie,
    Hartstikke leuk deste ein kaertje hebs gesteurd oèt ut vaere Bolivia en deste daorbej de verjäördaag van dien Paetome neet vergaete bis stel ik hièl erg op priès. Det Bolivia hièl erg vaer weg is blièk waal oèt ut feit det dien kaertje dreej waeke, van 24 april tot 15 mei, ónderwaeg is gewaes.
    Weej volgen dien avonture op de veut door de reisverslage aandechtig te laeze. De belaeving van de moeëj natuur en de kontacte met andere culture, zoeëas dich deze zoeë moeëj umschriefs, lieke mich ein geweldige laeveservaring dae nemus dich mier ken aafneme en die se zeker zals meineme in dien veardere ontwikkeling.
    Tina en ik wiense dich en dien reisgenote nog hièl vuuël moeëj nieje avonture en let good op dich zelf.
    Groetjes