Chau Buenos Aires, Hola Uruguay! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Steffie Roodbeen - WaarBenJij.nu Chau Buenos Aires, Hola Uruguay! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Steffie Roodbeen - WaarBenJij.nu

Chau Buenos Aires, Hola Uruguay!

Door: Steffie Roodbeen

Blijf op de hoogte en volg Steffie

14 Maart 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!

Na een maand een geweldige tijd in Buenos Aires te hebben gehad, zij wij afgelopen weekend begonnen met het 'backpacken'. Het land waar we nu zitten is URUGUAY. Hier verblijven wij een aantal dagen om lekker te relaxen op de mooie stranden en te genieten van het heerlijke weer en rustige omgeving. Na al die drukte in Buenos Aires waren wij daar wel aan toe.

De afgelopen weken in Buenos Aires zijn zo'n beetje omgevlogen. De dagen wisselden zich af met de ene keer na school lekker de hele dag door te stad te slenteren en de cultuur van Buenos Aires snuiven in de musea, op de pleinen of in enkele restaurantjes. Terwijl wij andere dagen lekker uitgebreid genoten in een park aan het water, waar menig sporter voorbij kwam skaten, rennen of fietsen. En niet te vergeten nu een dan een leuke stapavond.

De spaanse lessen die wij hebben gehad waren overigens lastig te volgen, zeker omdat wij beiden cero spaans spraken toen wij hier aan begonnen *Spaanse lessen zijn ook alléén maar in het spaans*. Natuurlijk hebben we wel wat opgepikt en hebben we e.e.a. geleerd, zo kunnen wij perfect een paar pilsjes bestellen, de weg vragen en enigszins begrijpen als iemand de weg uitlegt. Niet geheel onbelangrijk natuurlijk. En kunnen we kleine oppervlakkige gesprekjes voeren over waar we vandaan komen en wat wij in Zuid Amerika van plan zijn. We hebben wel nu al gemerkt dat het bijna onmogelijk is om je in het Engels verstaanbaar te maken. Gelukkig hebben we met dat beetje Spaans ons al enige keren weten te redden. Wat toch een goed gevoel geeft.

De typische Argentijnse dingen die wij nog hebben bezocht zijn het cematorio in Recoleta, een indrukwekkend en interessante begraafplaats. Hier ligt o.a. Evita Peron, maar ook vele andere belangrijke personen die in Buenos Aires hebben geleefd en iets voor de stad of het land hebben betekend. De graven waren bijzonder omdat het stuk voor stuk kleine kerkjes waren. Als je naar binnen keek in zo'n graf zag je soms meer dan 10 kisten onder elkaar liggen. Mooie houten kisten, marmeren tegels, bloemen, foto's en beeldjes, ongelofelijk was dit om te zien.

Natuurlijk mag het niet ontbreken om in een van de betere parilla's van de stad een “lomo de bife” te eten. Argentijnen zijn na Uruguayen de grootste vleeseters ter wereld. En wij wilden met eigen
ogen, neus en mond gaan uitvinden hoe dat toch komt... Op geheel Argentijnse stijl zijn we om middernacht in een restaurant beland, geloof het of niet, het lijkt laat, maar we moesten zelf nog een half uur wachten... Maar het was absoluut de moeite waard! Nog nooit hebben we zo genoten van een lekkere biefstuk en chocolade mousse als 'postres'.

We hebben de volkswijk La Boca bezocht, in eerste instantie heel leuk om te zien, allemaal gekleurde huisjes, terrasjes en overal werd de tango gedanst. We hebben een leuke middag gehad, maar waren toch enigszins verveeld geraakt. Dit was zo'n ontzettende toeristentrekpleister dat wij ons af gingen vragen of het eigenlijk wel echt was. Het waren namelijk maar een paar kleine straatjes, met enkel souvernirswinkeltjes en een paar gematigde restaurantjes. Van wat je normaal van een tango verwacht, was alles behalve van wat hier te zien was.. En alles en iedereen wat er rondliep was toerist... maargoed we hebben er enige tijd rondgelopen, paar leuke foto's gemaakt en een pilsje genuttigd, wat een middagje toch wel goedmaakt :)

Op Nikéh's verjaardag zijn we nog gezellig samen sushi gaan eten, wat ook een aparte ervaring was. We zaten met een aantal personen om de kookplaat van de kok. Terwijl je zat te eten kon je kijken hoe de kok zijn kooktrucs uitvoerde. Erg vermakelijk was het en ook hier hebben we heerlijk gegeten en leuke gesprekjes gevoerd met de mensen bij ons aan tafel. Om Buenos Aires goed af te sluiten zijn we met een paar Duitse meiden naar een Milonga geweest, we gingen voor de tangodansers en danseressen, maar we kregen een orquestra. Dit was ook weer een bijzonder avondje. We zaten in een apart ouderwets pandje aan een tafeltje terwijl we werden meegesleept met de Argentijnse muziek; temperamentvol en spannend, zo zou ik het wel kunnen omschrijven. Heel gezellig was het en zelfs jammer dat wij van 'onze vriendinnetjes' afscheid moesten nemen, vanaf daar ging namelijk ieder weer haar eigen weg.

Maar dat is het leven van een genietende backpacker; nieuwe culturen ontdekken en ervan proeven, nieuwe mensen leren kennen, die komen en gaan en avonturen beleven. Voor onze komende avonturen ga ik jullie uiteraard weer op de hoogte houden. Terwijl ik dit aan het schrijven ben zijn wij alweer onderweg naar de volgende bestemming...

Chau!

ps. Bij mijn vorige verslag heb ik enkele foto's bijgevoegd en ook Nikéhs verslag is leuk om te lezen. Ook zij heeft enkele foto's. Enjoy!

• 14 Maart 2012 - 21:15

Marco:

He steffie tof om weer zo,n super verslag te krijgen.Ik zie dat jullie het reuze naar jullie zin hebben.
    gr marco

• 14 Maart 2012 - 22:10

Sandra, Wouter En Sa:

Oye Steffie, qué divertido escuchar lo que todos ustedes están experimentando! Como se puede ver habla español con fluidez, gracias a traducir. ahora;). De todos modos, aún mucho de diversión y hasta el próximo informe! Woehoe!

grtz, Sandra Wouti y Sam

• 14 Maart 2012 - 22:15

Thom:

Dudie, as se genog hubs van de Tango en strandjes, kum se maar lekker breudjes en miehoen eate bie Thommie.

I'm waiting! byebye love...(L)

• 15 Maart 2012 - 02:08

Francoise!! :-):

Hola hermana y Nikeh!!

Leuk om weer us te leaze wat er allemaol gebeurd dao!! Waas de informatie veur de bus van Concordia naor Iguazu good en veural nuttig aangekomme??? De busreizen van mien kamertje naor de Fontys zullen der vast en zeker niks beej zien!! Morgen tentamen Spaans numero tres!! Ai.. Dificil!!

Binnekort weer skype!! Volgende weak!?? Ik gaon zondaag ein bed kaupe!! Yeahhh...

Veul plezeer nog!! Un besoooooo!!

Fransjeee

• 15 Maart 2012 - 08:14

Vadders:

Hadie Steffie,
    Waat ein leuk verhaol weer. Nog 130 daag tot dese weer truuk bis is waal lang ..maar ja tis auk waal leuk um te huure det alles good geit en det ge vuul plezeer heb. Groetjes oet Maasneel ouk van Stitchie, Lilo en Koekie.Kuzzzz

• 15 Maart 2012 - 12:36

Janneke:

Ha Dude:P

Leuk man allemoal die verhoale, bun benuujt noa de foto's:D
    Veal plezeer doa en geniet der lekker van!

Groetjes xx

• 15 Maart 2012 - 15:52

Sarah:

hey steffie!
    superleuk daar in zuid-amerika haha :)
    en guess what, k had een 8.6 voor mn proefwerk over zuid-amerika, dus ik weet nu precies waar je het over hebt!
    nog heel veel plezier daar :D

xxxxx

• 16 Maart 2012 - 17:13

Connie:

hebse tied euver? vet lang verslaag en alweer subliem verteld ;)
    nou mot gaon papa houdt mich van de kompiuuuoeeeter!!
    we appe!
    x

• 21 Maart 2012 - 12:08

Connie:

duisse de watervalle neet oppe site zette? die zien zoewe MEGA GAAF!!