Hopi Bon!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Steffie Roodbeen - WaarBenJij.nu Hopi Bon!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Steffie Roodbeen - WaarBenJij.nu

Hopi Bon!!!

Door: Steffie Roodbeen

Blijf op de hoogte en volg Steffie

19 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

En dat is het echt! Hopi Bon! Lekker relaxed, strand, zwembad, veel op stap, af en toe wat werken en zo nu en dan een leuk uitstapje maken. Zo krijg ik mijn tijd hier op Curaçao echt prima om!

Morgenvroeg gaan we om 7 uur met de boot naar Klein Curaçao. Dit kleine onbewoonde zoals ze het noemen "bounty" eilandje ligt hier 2 uur varen vandaan. En mag je gewoon niet gemist hebben als je op Curaçao bent geweest. En aangezien wij morgen lekker vrij zijn, is het wel een ideale dag om dat eens te gaan doen. (H)

Wat we afgelopen week nog meer hebben gedaan is een bezoekje gebracht aan het Afrika Museum. Musea trekt me normaal helemaal niet. Maar dit moest een bijzonder museum zijn,vandaar dat we dus toch daar een rondleiding hebben genomen. Waar wij absoluut geen spijt van hebben. Het was zo ontzettend indrukwekkend. We kregen allemaal verhalen te horen over de slaven die vanuit Afrika naar Amerika en Europa werden overgebracht, de slavenhandel dus. Over hoe zij gestraft, oftewel gemarteld werden. Dat zij gestapeld werden met een aantal 100en slaven om 6 weken lang geketend in een boot naar Amerika te worden vervoerd. Indrukwekkende voorwerpen, foto's, beelden, materialen, spullen van vroeger... Je mocht alles aanraken en je zo inleven door gebruik van de spullen te maken.

Dit heeft zo veel indruk op mij gemaakt, wat ik niet snel zal vergeten. De eigenaar van dit museum, heeft al deze spullen die te zien waren in dit museum gekocht over de hele wereld, maar voornamelijk in Afrika. En is al vele malen op meerdere plekken in Afrika geweest om daar de mensen te helpen. Hij heeft opvangtehuizen, scholen en alles wordt door hem bekostigd. Echt respect hiervoor!

Ook zijn we naar het Sea Aquarium geweest, maar daar was nix aan. Leuk om een paar dolfijntjes wat trucjes te hebben zien doen. Maar dat was dan ook alles. Al voelde Lune zich weer kind :D, wat dan wel weer mooi is haha.

Afgelopen dinsdag zijn we naar Westpunt gereden om in Shete Boka, wat letterlijk Zeven Inhammen betekent, de inhammen te gaan bezichtigen. :) Dit was natuurlijk erg spectaculair aangezien aan de noordkant van Curaçao alleen maar woeste golven zijn die hard op de rotsen inslaan. Daar hebben wij met ons jeepje nog een leuk tochtje door de ruige woestijnachtige omgeving gereden. Waar ik de meeste lol aan heb. Lekker hobbelen over rotsjes en gaten in de zandweggetjes. Heerlijk! Dit is echt stoer om te doen en ik krijg dus ook geen genoeg van ons Vitaratje!

's Avonds zijn we voor de verandering naar Ay Caramba geweest. Eerst happy hour, entree 10 gulden en dan gratis drinken. Maar dit was niet al te interessant. Al zou je denken van wel. Het was een beetje duffe bedoeling, en dus zijn we na happy hour maar weer gegaan. Woensdag uiteraard weer TMF, altijd funfun! Donderdag eerst naar de opening van een nieuwe tent, "De Tijd", daar was het wel een gezellige boel, beetje de tweede Nachtwacht. Maar die kunnen we ook best gebruiken aangezien de Nachtwacht vanaf vorige week zaterdag gesloten is. Daar hadden we trouwens ook nog een feestje van gehad, maar bij Mambo moest het gezelliger zijn dus zijn we daar maar weer naartoe gegaan. En ja het was Hopi Bon!

Na de opening van "De Tijd" was het weer te doen in de Cinco! Dit blijft voor mij de ultieme dansavond! Lekker los gaan daar! :D Samen met Nikéh de tent op z'n kop zetten :D

Na het uitgaan zijn we nog wel eens in voor een nachtduik in het zwembad of de zee... lekker afkoelen! Zo lekker hier, het kan echt overal en met iedereen. :D

Tsja en vanavond blijven we misschien eens een avondje thuis, aangezien we al te vroeg op moeten voor Klein Curaçao, maar dat hebben we er dan wel een keer voor over! 's Avonds kunnen we sowieso weer naar Wet & Wild, wat altijd wel gezellig is! Wat wel weer jammer is, de meeste mensen die we hier een beetje hebben leren kennen, zijn echt alweer naar huis :( Maarja aan de andere kant, vrienden maken hier, gaat echt heel snel! Dat is dan wel weer het mooie eraan! :)

En laat ff weten hoe het bij jullie nog is? Volgens mij mis ik nix :D ...

• 19 Juli 2009 - 22:33

Frannieeeeeeeee:

Haaaaaaaaaaaaaaaaai Zusjeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!

De hebs nog neet huul vuul op de site gezet he ;)..

Wilde ff zeggen det ik dig mis!! En det dien kleine zusje (ikke dus).. euver is naor t tweede jaor Psychologie!!

Mssn wal leuk om te wijten!!

xxxxxxxxxxx

• 21 Juli 2009 - 13:17

Nepak:

Hey Steffie,

Hie dien ex-collega's van de nepak, zo te heure en te zeen hubse t super noa dien zin doa, veur hubbe net alle verslagen geleaze en foto's bekeke, (det ware erg weinig foto's en veur haaie gear bikinifoto's gezeen) p.s. det nachzwumme is det naaks? zojoa wo zin die foto's

Maak der nog eene leuke tied vanne en genietse

de groete

• 23 Juli 2009 - 13:41

Ienie:

ich wil auch meer fotos zeen, alhoewel ich natuurfotos fijn vinj hoof ut gen naaktfotos te zien.
    heej misse nix, allein vlgd week sjoemelmert, maar ja met het gene waatse daor heb zalse det waal kinne misse.

by the way de kriegs de groete van ein van die vrouwluuj waorse beej gevolleyd hubs in herte.
    de kos altied huel vuel met um lache, zei ut.
    now bun ich effkes ziene naam kwiet, maar ut is det indonesies.

ich huur of zeen nog waal waat van dich , groetjes

• 01 Augustus 2009 - 18:44

Frannie & Maxime:

Wij willen ff mededelen dat we dalijk naar de bios gaan :P:P:P

HAHAHAHAHAHAHAH

(L)(K) KUSSJEEEEEEEEEEEE VAN ONS!!