Week 5 & 6 deel 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Steffie Roodbeen - WaarBenJij.nu Week 5 & 6 deel 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Steffie Roodbeen - WaarBenJij.nu

Week 5 & 6 deel 2

Door: Steffie Roodbeen

Blijf op de hoogte en volg Steffie

04 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Zaterdag (1 aug) heeft een of andere crimineel het lef gehad om in onze auto te kruipen. Nou hebben we een Vitara waar de rits van de kap sowieso al van kapot was.
Maar nou ligt de achterkant er dus helemaal uit. Ik was eigelijk zo stom geweest om mijn tas in de auto te laten liggen. Maar dat kwam omdat ik gewerkt had en wat
extra spullen mee had genomen. De tas had ik goed verstopt maarja.. tuurlijk weten ze het altijd te vinden. Mijn kleren hebben ze laten liggen, maar mijn tas met
parfum, deo, slippers, kauwgum enzo is echt weg, GVD! Maar de avond op zich was wel weer heel erg leuk! Al ben ik een beetje uitgeflipt toen ik zag dat iemand in
die auto was geweest.

Zondag (2 aug) hebben we echt iets vets gedaan, namelijk de Christoffelberg beklommen. Dit samen met onze buurtjes plus Mathieu, met z'n achten dus.
Na 45 min. op bed te hebben gelegen 'snachts (verder dus na het stappen niet meer geslapen) :s... zijn we om 6 uur naar het Christoffelpark gereden
waar deze 372 meter hoge berg ligt. Nou we stonden daar dus om 7uur in de ochtend, alcohol nog in het bloed en beetje murrig aan het begin van die berg.
En dan ga je denken, waar ben ik mee bezig, zeker als je dan ook nog 17,50 gulden moet betalen om de berg uberhaupt op te mogen. Anyway, het leek ons nog
altijd een goed en sportief idee om die top te bereiken.
Dus begonnen we met een gezellig, melig sfeertje. In het begin is het vooral beetje bergop lopen en valt het nog mee, maar na een tijdje moet je er dus
echt aan geloven. Om helemaal boven te komen, zul je de rotsen moeten beklimmen. Waar Anneloes (:s) het opgaf... Halverwege kwamen we trouwens een kerel tegen, die
deze tocht aan het rennen was... :S Tsja wie verzint zoiets?! Maar ook wij hadden best een aardig tempo :P (ondanks alle ellende) en in toch al 50 min. waren we boven.
Je verwacht een mooi uitzicht! En dat krijg je dan ook! Het was jammer dat het bewolkt was, maar buiten dat.. Echt de moeite waard om helemaal naar boven te
klauteren, zelfs in onze toestand. We hebben daar een tijdje gezeten, en je raadt nooit wie we daar weer tegen kwamen? Die kerel in z'n strakke
blauwe pakje. Voor de 3e keer was hij die dag al boven! Niet normaal!

Uiteindelijk moesten we ook naar beneden... En dat via dezelfde weg! Naar boven klimmen is iets beter te doen dan naar beneden, maargoed naar beneden is een stuk
minder zwaar. En je zult moeten! Dus je doet het! Binnen 45 minuten waren we beneden. Toen we ergens op het laatste stuk achter ons keken zagen we dat die gekke
sporter alweer naar beneden kwam... Dirk en ik zijn toen het laatste stukje ook nog gaan rennen. En hij heeft ons niet meer ingehaald :p. Al denk ik nu dattie
zich weer heeft omgedraaid om nog een keer naar boven te gaan. Toen we beneden op de rest zaten te wachten kwam hij namelijk voor de zoveelste keer langs.
Iedereen begon te klappen natuurlijk. Elke zondag schijnt die kerel die berg 5 keer naar boven en beneden te rennen! Tsja wij hebben besloten dat 1x wel genoeg was!

Daarna hebben we met z'n alle leguaan geproeft in een restaurantje. Op zich lijkt het op kip, maar dan toch wat taaier. Het was niet echt een succes,
sommigen vonden het zelfs naar vers geslacht vlees ruiken. Maar waarschijnlijk wassie ook vers :)

'sAvonds moest ik ook nog werken. Alsof ik nog niet kapot genoeg was...! Van half 5 tot half 11 flink gesjeest over de werkvloer, want het was druk en we waren
maar met z'n drieen (Normaal: niet zo vol en 4 of 5 meisjes op de vloer) Bleh. Vandaag heb ik dus ook besloten om alleen maar te gaan bijslapen en nog wat te chillen.

Vanochtend moesten we btw eerst naar Martinair om het ticket van Nikeh om te boeken. Anders was ze vandaag al naar huis gevlogen en dat was toch niet zo de bedoeling.
Het is gefixt en ze blijft gelukkig nog sowieso t/m de 16e! En komende maandag komt Thom :D dus heb er echt zin in!

Morgen gaan we naar een internaat om daar een middag met kinderen te spelen en ze te amuseren dus ben wel benieuwd hoe dat zal gaan :) Op zich wel goeie bedoeling van
ons om dat te doen.

Nou... ik zal binnenkort nog wat foto's erop plaatsen, als het me gaat lukken!

Nog 4 weekjes te gaan... en dan ben ik alweer thuis! Tijd gaat echt snel!!

SUNCHIES!!!

  • 06 Augustus 2009 - 08:29

    Anne:

    Haa mup!!
    dien verhaole klinke weer super! volgens mich bösse aan n beheurlikke oetputtingssjlaag bezig, neet door t beklumme van dae berg (spierpien gehad;)?), maar door al dien gefeest! whaha had neet angers verwach van dich! ;)
    thnx veur dien kaartje!!!!
    xx

  • 06 Augustus 2009 - 15:37

    Frannnnnnnnnnnnsss:

    haa lekker ding van mig!! :D:D:D

    Ik wil auk berg beklimme:D.. hahah ofjaa beklimmen.. de kins mig!! ;)..

    Maar zusje..!! Ik heb dien kaartje gekregen!! Nice!! Ik keek in de brevenbus .. zoog ik un kaartje liggen van curacao... kiek ik naor de tekst.. sting der haaa omaa!! Ik dink Jaa hallo!! EN IK DAN!! ,, maar det kaartje had papa urges liggen! !hihi:P

    Morgen lekker naor solar!! yeah.. met connie en maxime in n tentje!! :P woehoe!! Dalijk ff naor terras met anne en maxime!! En tjaa.. :P.. det waas t :P..

    Maondaag gaon ik auk op vakantie!! :P..
    Thom heat de auto weer opgeëist!! Dus ik mot weer fietsen!! BOEEE

    Mjaa.. had ik auk gedoan as ik thom waas ;)..

    Ik heb zin in vakantie :P.. yeahh yeaah yeaah!! en als ik dan truuk bin van vakantie dan is t al eind augustus en dan bisse alweer bijna truuk!! gijt toch wal sneller dan ik dacht zeg!! POEW

    Maargood zusjee!!
    Vuul plezeer nog!! Auk met Thommie!!

    Kusjee..
    Groetjes aan nikeh en Lune!!

    DOEIII XXXXXXXX (L)


  • 09 Augustus 2009 - 11:18

    Osan:

    Steffie wat bisse allemaol aan ut doon, werk ze auk nog waal ens. Dich zals waar door de cente haer zien of nog neet.
    Maar waal gaaf waas ze aalemaol met maks. Ut zal dich straks in Nederland waal taegevalle, maar good heej is auk zat te doon.
    Ik begriep des ze dich verheugs op Thom, det is ein good teiken. Nog effe volhalde. Geneet nog maar effe dich bis now nog jonk, straks kump ut serieuse laeve.

    Groetjes Bart en Annie

  • 24 Augustus 2009 - 16:37

    Papa Leone:

    Ha Moeppieke,

    De wuurs nog ein echte berggeit. Nog ein waekske en dan mosse alwaer nao hoes. Dao zals dich waal neet bliej mit zien maar ikke waal haha, want ik mis dich en vind ut now waal lang zat gewaes!!!
    Amuzeer dich nog maar ff en toet gauw hé!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curaçao

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2009

Duiken :D

04 Augustus 2009

Week 5 & 6 deel 2

04 Augustus 2009

Week 5 & 6 deel 1

19 Juli 2009

Hopi Bon!!!

07 Juli 2009

Poko Poko
Steffie

Actief sinds 08 Juni 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 28967

Voorgaande reizen:

17 Maart 2014 - 28 Mei 2014

Oceanië

11 Februari 2012 - 24 Juli 2012

Zuid & Centraal Amerika 2012

23 Juni 2009 - 01 September 2009

Curaçao

Landen bezocht: