Poko Poko - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Steffie Roodbeen - WaarBenJij.nu Poko Poko - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Steffie Roodbeen - WaarBenJij.nu

Poko Poko

Door: Steffie

Blijf op de hoogte en volg Steffie

07 Juli 2009 | Nederland, Amsterdam

Bon Tardi!!!

Ik zit weer eens lekker onder een palmpje bij ons zwembad.. in de bikini en moest wel ff'tjes aan jullie denken! :) Vandaar een berichtje. Om jullie ff lekker jaloers te maken.. (H)

Vorige week zaterdag is Nikéh hier op het eiland aangekomen. Lune moest die avond al inwerken dus ben ik haar af gaan halen van het vliegveld. Ik was heel blij haar te zien, en kreeg er nog meer zin in. En uiteraard zijn we die avond. direct op stap geweest bij Wet & Wild en Mambo. Hier gaan we vaak op vrijdag, zaterdag en zondag naartoe. Het is lekker op het strand, aan het water, onder de palmboompjes, gezellige muziek. Echt een paradijsje dus. Hier kan echt iedereen zich vermaken. Wat we dus ook doen.. "en duchtig".

Het is niet zo wet & wild als dat het klinkt, maar als je daar staat met een koud polartje in je zomerse outfit dan word je wel helemaal happy.

Overdag zijn we natuurlijk al een aantal keren naar het strand geweest om vooral lekker nix te doen en af en toe eens een duik te nemen en met een snorkel en duikbril de visjes te spotten. 's avonds tussen 18.00 en 22.30 moet er meestal sowieso één van ons werken. Het werken is mij nog niet zo bevallen. Als ik ga werken dan wil ik ook echt wat te doen hebben.. en dat valt daar tegen. De mensen zijn allemaal wel aardig, maar verder heb ik er nog weinig mee. Wat wel leuk is, er komen veel studenten en die spreken je regelmatig aan, of je nog op stap gaat en waar, hoe lang je blijft...enz. En zo leer je dan wel weer wat mensen kennen. Komende week mogen we met z'n drieen werken wat het wel ook weer leuker maakt.

Maar ik ben erover aan het denken om nog ergens anders te gaan werken en ook juist overdag wat meer. Zodat ik 'savonds alle happy hours af kan lopen. :D Want die missen we nu vaak.

2 Juli was hier Curaçao Flag Day. Wij hebben met z'n 3en de hele middag in Otrobanda rondgelopen, gekeken naar een aantal lokale bandjes, een optocht van hele sjieke altimers en op de marktjes gestruimd. Wat resulteerde in een gezellige, vrolijke, kleurige, antilliaanse dag. Ik vond het echt heel leuk om gezien te hebben, hoe ze zo'n nationale feestdag vieren.

Gisteren zijn we naar de Hato Caves gereden, waar we een rondleiding hebben gekregen. Dit was leuk om een keer gezien te hebben, beetje geschiedenis ook.. maar niet heel indrukwekkend.

Tot nu toe is het indrukwekkendste dat we veel op stap gaan, woensdag TMF café, donderdag naar Cinco lekker dansen, vrijdag zijn we naar DJ Jean op Mambo geweest, afgelopen zaterdag uiteindelijk niet meer op stap geweest, en gisteren weer naar Wet & Wild en Mambo. En tijdens dat Nikéh en ik los gaan op de dansvloer, is Lune Mariniers, Beachboys en Casanova's aan het spotten en versieren. Af en toe waag ik een swingende salsa met een local, waarbij je de hele dansvloer over wordt gegooid. Maar ze willen het je hier zo graag leren, je komt er gewoon niet onderuit. Maar ik moet zeggen het is heel leuk! Maar lijkt me nog leuker om samen met Thommie lesjes te nemen... Doont ver det?

En we crossen het hele eiland over in onze Vitara wat natuurlijk ook super bevalt! Vanavond moeten Lune en ik samen werken, vanavond is het juist bij ons bij de Tropen te doen, quiznight! Dan is het ook wat drukker. Morgen gaan we ergens een strandje opzoeken om lekker te BBQ-en samen met wat mensen die we hier hebben leren kennen. Misschien dat we ook nog naar het happy hour van Ay Caramba gaan, dit moet een reggea-tentje zijn waar we nog niet zijn geweest. En daar willen we natuurlijk caribisch chillen met een Malibu-colatje.. Nice Nice.

...

Inmiddels heb ik gewerkt! Vandaag was het minder poko poko, dus lekker hard gewerkt. Ik heb nog wat fooi mee naar huis mogen nemen wat weer erg lekker was meegenomen. Ik plaats het berichtje nu en dan ga ik lekker maffen.

Nighty Night!! Ayo!





  • 07 Juli 2009 - 09:00

    Timothy:

    AAAAAAAAH SLANG!!!!!

  • 10 Juli 2009 - 14:40

    Thom:

    haa!

    Ig lier dig waal salsa! links, rechs kump helemoal goed...sexy!!

    Love...en veul plzeer!

    !!SMAK!!

  • 10 Juli 2009 - 19:19

    Kristel:

    Ha Steffie,

    Gelukt, ik ben inderdaad wel een beetje jaloers, alleen al van die foto (nee, niet van die slang), hier regent het al de hele dag maar morgen wordt het beter, tadaaa !!! Geniet er lekker van daar, maar dat doe je ook wel, goed zo !!

    Groetjes Kristel (ook van de dooze...)

  • 17 Juli 2009 - 17:14

    Anouk:

    Steffiiiieeee!!!
    Waat hubse t leuk doa :D:D:D Ich mis dich!
    Ich hub een paar drukke weake achter de ruk maar noe is t dan zover! Ich bun geslaagd!

    Mos hiej zeen! Om t te vieren! Misss yoU!

    KUUUUSSSSS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curaçao

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2009

Duiken :D

04 Augustus 2009

Week 5 & 6 deel 2

04 Augustus 2009

Week 5 & 6 deel 1

19 Juli 2009

Hopi Bon!!!

07 Juli 2009

Poko Poko
Steffie

Actief sinds 08 Juni 2009
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 28966

Voorgaande reizen:

17 Maart 2014 - 28 Mei 2014

Oceanië

11 Februari 2012 - 24 Juli 2012

Zuid & Centraal Amerika 2012

23 Juni 2009 - 01 September 2009

Curaçao

Landen bezocht: