Eerste daagjes op Dushi Korsou! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Steffie Roodbeen - WaarBenJij.nu Eerste daagjes op Dushi Korsou! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Steffie Roodbeen - WaarBenJij.nu

Eerste daagjes op Dushi Korsou!

Door: Steffie

Blijf op de hoogte en volg Steffie

26 Juni 2009 | Nederland, Amsterdam

Na een lange vlucht vanuit Nederland waren Lune en ik blij dat we dinsdagavond op Curaçao waren aangekomen. We werden opgehaald en naar ons bungalowtje in the pearl of the caribbean gebracht. :)

We hadden op zich wel honger, maar hadden én nog geen auto én er was nix in de buurt waar we naartoe konden lopen om nog wat te gaan eten, dus hebben we besloten om maar naar bed te gaan en de volgende ochtend lekker op tijd op te staan.

En ja hoor om 6 uur die ochtend werden we al wakker, uitgeslapen en al, en 'n beetje klef van de zwoele tropische temperaturen :) We zijn dus opgestaan, gedoucht en zijn een paar 100 mtr gaan lopen naar een toko waar we een broodje konden halen. Ideaal, want we hadden best wel wat honger gekregen. Vandaaruit hebben we een busje genomen.. beetje op de gok wel.. maar ik had wel het idee dat het busje naar Punda zou gaan. En inderdaad. In Punda en Otrobanda (wat letterlijk overkant betekent) ligt dus ook aan de overkant van Punda... en daar hebben we de hele dag wat geslenterd en gezeten. Die middag werden we weer opgehaald omdat we onze Vitara zouden krijgen. En vanaf daar werd het eigelijk pas echt interessant.

Mij leek het namelijk het leukste om lekker de eerste dagen wat doelloos rond te gaan rijden en af en toe avontuurlijk te verdwalen. Dat hebben we dan ook enigzins gedaan alleen dan mét een doel. Maargoed het was een lekker ritje over de slechte wegen hier op Curaçao. Maar met ons jeepje komen we eigelijk overal! Goed geregeld dus.

Vandaag hebben we ons een strandje aan laten raden, namelijk Playa Porto Marie. Dit moest toch een van de mooiste strandjes zijn, lekker rustig, uiteraard wit zand en azuurblauw water. Daar hebben we lekker de hele dag gerelaxed op een standbedje onder een parasolletje en tussen de palmboompjes. Ik kan wel zeggen dat we echt ff lekker genoten hebben van ons vrij en afgestudeerd leven! :D Owja, niet onbelangrijk natuurlijk: Dat had ik er nog niet bij verteld. Het is nu officieel, afgelopen maandag ben ik afgestudeerd... danki danki! (H)

En nu komen we net terug van het uitgaan. We wilde fftjes kijken wat er te doen was hier op het gebied van uitgaan. En zijn dus bij de Nachtwacht beland, een bruincafeetje...maar waar toch ongeveer iedereen tussen de geparkeerde auto's voor op de stoep staat. Daar kregen we ook ff medegedeeld dat Michael Jackson dood is... beetje bizar momentje was het... en vanaf dat moment dachten we ook dat we die avond ook nooit meer zouden vergeten, ook al was het nog niet zo heel speciaal!

Daarna naar de Cinco gereden, waar het al aardig druk was en iedereen lekker los ging op de dansvloer. Hier kon ik me toch best goed in vinden. Maar uiteindelijk hebben we het rustig gehouden en zijn we op tijd naar huis gereden. En ja nu zit ik hier...

Aankomende zaterdag komt Nikéh ook eindelijk en dan zijn we met z'n 3en voorlopig compleet. Thom zal de laatste 3 weken ook nog hiernaartoe komen. Waar ik natuurlijk heel erg naar uitkijk!!

Maar voor nu... ik ga lekker in me kleffe bedje liggen en spreek jullie later!!

Byeee!

• 26 Juni 2009 - 14:35

Arno (:

Eey dao!
    Good det ge good zeetj aangekome, ich kwoom Frannie nog teage op 't terras eergister en ze woor hieel verdrietiggg..
    Doot ouch de groete aan Nikèh en Lune!
    Tot weer ins get is
    gegroet, voorzitter Feestcommissie

• 26 Juni 2009 - 16:50

Robin:

Haa sjatjee!!!!
    Nu al leuk om je verhalen te horen!!

Ben ook benieuwd....ben nu echt op zoek naar een ticket! heb ook nog een paar dagen erbij kunne smokkelen op het werk!

We gaan ons wel echt meeten daar he!

dikke knoevel

• 26 Juni 2009 - 17:00

Denise:

Steffie...

Allereerst...GEFELICITEERD!!!! Je hebt het gewoon gedaan!! Supergoed van je...maar had niet anders verwacht!

Ik ben nu klaar met toetsen!! Echt spannend...Europees Recht heb ik al gehaald:7.6!!!

Maar ik ga al je berichtjes lezen en bijhouden en foto's checken, want ik vind het interessant! Heel veel plezier..geniet ervan en over een paar weekjes is je vriendje er ook weer..PORNO!!!

Kussie

• 26 Juni 2009 - 20:53

Thom:

Haaa rotzak!!

Ik kiek dr ouk hiel erg noa oet!! :-) kin neet wachte....!!

bis al zoe lang weg, wil nn nieje knuffel! Kus!!!

• 26 Juni 2009 - 23:18

Petra:

Ha Steffie Gefeliciteerd met het behalen van je diploma.
    Hier is het ook goed warm en klef. Volgende week 30 gr.
    Kijk goed uit daar op Curaqao. Ik lees je berichten wel hoe het je vergaat. Liefs Petra van H

• 27 Juni 2009 - 09:04

Anne :

Haa stef!! klink good! ich kom aug langs wheheh :D
    ich gaon dich zkr volgen op dees sait..! ;)
    de eerste indruk bevelt uch dus waal good? super!! :)
    ennnn haha ich hub mien P gisteren gehaold (H) eeeeeindelik :D
    dieke knuff en kuss

• 28 Juni 2009 - 15:43

Frannieeeeeeeeeeee:

Hallo zusjee!! :D:D:D

Bisse al verkleurd!! Ik heb al de huule ochtend in de tuin geleage en ik zeen nog gen verschil!! Ik wil auk op witte stranden en blauw water liggen zonne :D:D...

HIHI.. ik doon dig huul snel weer ff n mailtje stuuren :P:P.. keej :P

kussieeeeeeee (L)

• 29 Juni 2009 - 07:05

Patrick:

Heej Steffie, prefisiat mit ut behaole van dien diploma. Geneet der van dao in Curacao.
    Groete Patrick van de dooze.

• 29 Juni 2009 - 07:12

Timothy:

HAAAAA Steffie:D
    Fijn det se good aangekomme bis!!
    En natuurlijk det se dien diploma hubs haha:D
    Hiej is et aug eg fokkin werm de letste paar daag.
    We misse dig hiej waal heur:(
    Geneet d'r van en ich zal waal leaze waat se doa allemoal oetsjpooks;)
    Kus en Knuffel,
    Timothy

• 29 Juni 2009 - 07:38

Iris:

Hé Steffie, good gedaon. Gesjlaagd!!! Kinse noe lekker relaxen in Curacao. Hup se verdeent. Zal wael erg werm sien neet? Maar ja hie wèrt het ouch 30 graad dees wèk, poehhhh. Veul pleseer en ich zal aaf en toe eens kieke op dien site. Groetjes oet Sjwame.

• 29 Juni 2009 - 11:37

Stans:

Haaaj!

Oah ich bun zo jaloersss :( Zo leuk om te leaze wie dien eerste daagjes zeen, heel herkenbaar!! Wie vonjse port marie??
    Mos auch echtttt nao Cas Abou gaon, des mien favoriete strand!!!
    En wie vonjse het oetgaon?? Cinco? En Mambo en Wet en Wild??
    Ich mis het zo!!!!

Geniet dr van!!

Xx

• 29 Juni 2009 - 17:30

Ienie:

kom mich hoale, ich wil auk beej dich zeen.

bin now ein traonke weg aan ut pinke!!

waal bin ich bliej detse good aan bis gekomme. en detse mos oetkieke doon dien tantes dich waal vertelle.

geneet dr maar van.

• 04 Juli 2009 - 11:26

Mars:

Heeeej niggie.........(is wat anders als nigga hé, of bisse al zoe broen van het zonnetje)

Tof desse doar bis...heej waas auk tof gewees maarja, dich zals ut doa wal toffer vinde..!!
    Bin eg wal un bietje jaloers op dien reisje en dat bin ik neet allein zeen ik whaaahaha veur idderein die neet doa zien maar heej in the netherlands woar ut auk 30 gr. kin zien poe man eg werm heej...maarre....whaaahahaha aan os dus..!!???
    Ik zal dich probere te vollege als dich det auk probeers met mien geblekkig hollands/venlofe'sn of zoeits hihi..

Ik wins dich met alle dinger doa gelök en plezeer en dan zeen we dich gauw weer!!! ALAAAAt en ZAAt

• 04 Juli 2009 - 11:31

Mars:

...........................
    ojoa en Ienie....tof desse nog ff noar miene verjeurdaaag bis gekomme!!!!

Jammer det connie dr neet beej waas...maar dich zeen ik hopelik auk gauw weer! gr oet bree-city

• 05 Juli 2009 - 14:59

Osan:

Ha Stefke, van herte perficiat, dich wits now auk op pepaer alles van rechten aaf Tof. De bis good aangekomme det is good um te huure. Hoe is ut werke dich vergaon, of lees ze nog lekker in ut zunke, net zoe as weej heej. Dich hads gaer neet hoove te gaon, heej is ut auk hotty. Weej spreake os weer gauw, Doeii Osan

• 05 Juli 2009 - 18:15

Tina:

Hoi Stefke,

Nog proficiat met dien diploma,maar ik had neet anders verwach van dich.Ik hoop des ze einen fijnen tied zals hebbe en hald os op de huegte.

Dieke kus van Ton en Tina.